آشفت...

                                               آشفت خواب مرا

من چه آرام در آغوش بهار خفته بودم                

                                                                     ولی افسوس کسی از نژاد رنگی ،همه رنگ

آمدو خواب مرا آشفت                                          

وبهم ریخت ساخته ذهن مرا

آنچه را که همه شب در خیال و فکرم                       

                                                                      در پی اش می بودم

دانه عشقش را ،در زمین بی ثمر دل خویش می کاشتم   

                                                                      چشمه اش می گشتم

دل من خوش بود به آن دانه خشک                          

                                                                      که غباری سهمگین

آن زمان که من در خواب عمیق               در هوای نفس خویش                 معلق بودم

دانه را از دل خاک ربود                                      

                              دانه کوچک بودولی جای او

                                                                   حفره ای بود به وسعت

                                                                                                 یک اندیشه

حفره ای که هنوز پر نشده است

                                       وهنوز همه شب عادتم است

                                                                            حفره را آب دهم وبه آن چشم بدوزم

دل من در پی چیزی است و فکرم مغشوش

                                                                      من هم اکنون مبهوت همه شب سرگردان

                                     در پی دانه خود می گردم

در پی او به هر دانه هرزه نظر می دوزم

                                                                      وچه خوب می دانم:دانه هرزه

                                       زود می روید در اندیشه من

                                                                    

مادر

مادر عزیزم دستان نازنینت را می بوسم که همواره نوازشگر ویاریگرم بوده است.

میلاد مسعود بانوی بزرگ اسلام ،دخت نبی اکرم(ص) ،بر تمام مسلمان مبارک باد. 

کو دکی که اماده ی  تولد بود نزد خدا رفت و از او پرسید:((می گو یند فردا شما  من رابه زمین میفرستید ولی من به این کوچکی و بدون هیچ کمکی چگونه می توانم برای زندگی به انجا بروم؟)) خداوند پاسخ داد)) : از میان تعداد بسیاری از فرشتگان من یکی را برای تو در نظر گرفتم.او در انتظار تو است و از نگهداری خواهد کرد))اما کودک هنوز مطمئن نبود که می خواهد برود یا نه.-اما اینجا در بهشت من هیچ کاری جز خندیدن و اواز خواندن ندارم و اینها برای شادی من کافی هستند. خداوند لبخند زد: ((فرشته تو برایت اواز خواهد خواند و هر روز به تو لبخند خواهد زد. تو عشق او را احساس خواهی کرد و شاد  خواهی بود.))کودک ادامه داد:  ((من چطور می توانم بفهمم مردم چه می گویندو وقتی زبان انها را نمی دانم؟))خداونداو را نوازش کرد و گفت:((فرشته تو زیباترین و شیرین ترین وازه ها یی را که ممکن است بشنوی در گوش تو زمزمه خواهد کرد و با دقت و صبوری به تو یاد خواهد  داد که چگونه صحبت کنی.)) کودک با ناراحتی گفت: ((وقتی می خواهم با شما صحبت کنم چه کار کنم؟))اما خدا برای این سوال هم پاسخی داشت: ((فرشته ات دستهایت را در کنار هم قرار خواهد داد و به تو یاد می دهد که چگونه دعا کنی.))کودک سرش را بر گرداند و پرسید: ((شنیده ام که در زمین انسانهای بدی هم زندگی می کنند. چه کسی از من محافظت خواهد کرد؟ ))-فرشته ات از تو محافظت خواهد کرد حتی اگر به قیمت جانش تمام شود.کودک با نگرانی ادامه داد : ((اما من همیشه به این دلیل که دیگرنمی توا نم شما را ببینم؟ نارحت خوا هم بود. ))خداوند لبخند زد و گفت: ((فرشته ات همیشه درباره ی من با تو صحبت خواهد کرد و به تو راه باز گشت نزد من را خواهد اموخت گر چه من همیشه در کنار تو خواهم بود. ))در ان هنگام بهشت  ارام بود اما صداهایی از زمین شنیده می شد. کودک می دانست که باید به بزودی سفرش اغاز کند. او به ارامی یک سوال دیگر  از خداوند پرسید: ((خدایا!اگر من باید همین حالا بروم لطفا نام فرشته ات به من بگو یید. )) خداوند شانه او را نوازش کردو پاسخ داد: ((نام فرشته ات اهمیتی ندارد . به راحتی می توا نی او را مادر صدا  کنی.))

 

 

قدرت اندیشه

چند وقت پیش یکی از دوستانم ایمیل جالبی برام زد،خوندنش ضرری نداره(به یاد دوست عزیزم راد)

 

قدرت اندیشه

 

 

پیرمردی تنها در مینه سوتا زندگی می کرد . او می خواست مزرعه سیب زمینی اش راشخم بزند اما این کار خیلی سختی بود .

تنها پسرش که می توانست به او کمک کند در زندان بود .

پیرمرد نامه ای برای پسرش نوشت و وضعیت را برای او توضیح داد : 

پسرعزیزم من حال خوشی ندارم چون امسال نخواهم توانست سیب زمینی بکارم .

من نمی خواهم این مزرعه را از دست بدهم، چون مادرت همیشه زمان کاشت محصول را دوست داشت. من برای کار مزرعه خیلی پیر شده ام. اگر تو اینجا بودی تمام مشکلات من حل می شد.

من می دانم که اگر تو اینجا بودی مزرعه را برای من شخم می زدی .

دوستدار تو پدر

پیرمرد این تلگراف را دریافت کرد :

پدر, به خاطر خدا مزرعه را شخم نزن , من آنجا اسلحه پنهان کرده ام .

4 صبح فردا 12 نفر از مأموران FBI و افسران پلیس محلی دیده شدند , و تمام مزرعه را شخم زدند بدون اینکه اسلحه ای پیدا کنند .

پیرمرد بهت زده نامه دیگری به پسرش نوشت و به او گفت که چه اتفاقی افتاده و می خواهد چه کند ؟

پسرش پاسخ داد : پدر برو و سیب زمینی هایت را بکار، این بهترین کاری بود که از اینجا می توانستم برایت انجام بدهم .

نتیجه اخلاقی :

هیچ مانعی در دنیا وجود ندارد . اگر شما از اعماق قلبتان تصمیم به انجام کاری بگیرید می توانید آن را انجام بدهید .

مانع ذهن است . نه اینکه شما یا یک فرد، کجا هستید .

دوست خوب آدم!

این روزها دیگه از دوستی های ساده و صمیمی قدیمی خبری نیست

 دیگه صداقت و راستگویی رنگ  باخته ،دیگه  مرام ومعرفت  معنی نداره .

تا جاییکه اگه حتی ذره ای از این صفات در DNA کسی مونده باشه وبر حسب اتفاق ظاهر بشه یا باعث دردسر میشه  یا پشت سرش صفحه میذارند که طرف چقدر ساده ولوده ست یا IQ پائینه و....

بهرحال اون بیچاره چه گناهی کرده که فرمول ژنتیکیش قدیمیه و هنوز موتاسیون پیدا نکرده یا به عبارتی مدل جدید نشده، البته تا حدی این قضیه نگران کننده است چون همچین آدمی به زودی خواسته یا نا خواسته در معرض اشعه های مخربی قرار می گیره که باعث جهش  های ژنتیکی  عجیب غریبی میشه

 مثلا طوری میشه که از دیدن ادمها وضعیت مزاجیش بهم میریزه 

یا اینکه آستانه تحملش پائین میاد  بیشتر از 5 دقیقه نمی تونه اونا را تحمل کنه

یا اینکه یک شارلاتان تمام عیار میشه(البته در صورت انفجار اتمی ؛برای همچین تحولی دوز اشعه باید خیلی زیاد باشه )

 و در نهایت ممکن گوشه گیر بشه

 یادوستی با هرچیزی به غیر از انسان را ترجیح بده مثلا دوستی با کامپیوتر یا یک گل یا یک پرنده

ولی درست نیست آدم نا امید باشه گاهی هم پیش می آد که بصورت اتفاقی یک آدمیزادی مثل خودش پیدا کنه وحتی بیش از یکی (چند تا دوست خوب آدم!!!)