ع ش ق

 

 پرسید: تا حالا عاشق شدی ؟خواستم بگم نه، ولی احساس کردم تیری به قلبم فرو رفت دلم هری ریخت پایین، ترسیدم ، باید یه چیزی می گفتم منتظر جوابم بود تصمیمو گرفتم نگاهش نکردم چشممو به دوردست دوختم گفتم:...

ولی مگه میشه بدون عشق زندگی کرد شاید این روزا عشق فراموش شده ولی  نابود نشده ،هست و خواهد بود.

از وقتی خودمو شناختم از عشق بدی شنیدم مثل یه غول شده بود ازش فرار می کردم هر وقت قلقلکم می داد  خفش می کردم!

 ولی من مدام عاشق می شدم وخودم نمی فهمیدم: عاشق دریا ،عاشق نسیم ،عاشق باغ، پروانه ها..عاشق کارم ،حرفه ام ،عاشق خواهرم, دوستم...وکسی  که هیچوقت نتونستم بهش بگم عاشقتم... افسوس ...عاشق هرچیزو هرکس شدم بهش رسیدم چون نشونش دادم بیان کردم گریه کردم بجز...ولی یه چیزی را یاد گرفتم که هیچوقت جای خالی یه عشق ناگفته(عشقی که هیچوقت بیان نشد) پر نمیشه!!

                                      

زنگ ورزش

زنگ ورزش معمولا جز بهترین زنگهاست نه درسی داده می شه نه پرسیده، تازه تحرک ،انرژی ،نشاط هم داره.ولی توی دبیرستانی که من میرفتم (دبیرستان غیر نمونه غیر آدمیزادی!)یه کم فرق داشت :معمولا یک ربع تا نیم ساعت اول کلاس صرف عوض کردن لباس(منظور از لباس فقط شلوار ورزشی)آن هم پشت نیمکتهای مدرسه به چه مصیبتی(به دلیل شرم و حیا ) می شد یک  تعدادی از بچه ها هم همیشه عذری برای ورزش نکردن داشتند از پوشیدن شلوار ورزشی معاف می شدند.خلاصه بعد از پشت سر گذاشتن این مرحله سخت می رفتیم تو حیاط  بغیر از چند نفری که والیبال بازی می کردند بقیه گروه گروه می شدندیه گوشه از حیاط می نشستند وحرف حرف ...می زدند تا زنگ می خورد(البته بعضی روزها استثنائ یک دست بدمینتون هم بازی می کردیم)در مجموع زنگ مفرحی بودبه جز قسمت اولش(پوشیدن شلوار ورزشی )ولی این مشکل خیلی طول نکشید ذهن خلاق یکی از بچه ها مساله را حل کرددیگه نیازی به آوردن شلوار ورزشی و عوض کردنش نبودزنگ ورزش که می شد هر کی یک گچ سفید بر می داشت دو تا خط سفید از بالا به پایین روی ساقهای شلوارش می کشید، می شد شلوار ورزشی!!!(فقط یه مارک adidas کم داشت) بعد با خیال راحت می نشستیم و به بحث های دخترانمون می پرداختیم با اینکه ساعات بسیار خوشی بود ولی حیف که  به ندرت به ورزش کردن می گذشت. شاید اگر توی برنامه مدرسه علاوه بر زنگ ورزش زنگ بحث و خاطره هم می گذاشتند  از ورزش هم بهره ای برده می شد(ولی نه !اگر همه ساعات مدرسه هم میشد ساعات بحث و....بازهم بچه ها وقت کم می آوردند!!)

اسیر

بعضی وقتها ناخواسته وقت و بی وقت احساساتم غلیان می کندو حس شاعریم گل می کنداگر همون موقع یه جایی یادداشتشون کنم ماندگار میشود در غیر اینصورت به ملکوت اعلی می پیوندد چند روز پیش یک تکه کاغذ توی کشو پیدا کردم که ظاهرایه وقتی دچار همون حالت شده بودم و اینارو نوشته بودم:

به آسمان قسم که شب             اسیر ماه می شود

به آفتاب قسم که روز              اسیر نور می شود

به چشمه ها قسم که خاک        اسیر آب می شود            اسیر رویش جوانه های ناب می شود

به چشم دلپذیر تو           به آن نگاه خیس تو                  قسم که دل اسیر چشم آشنا می شود

به غربت جدایی ها         به پاکی دلهای پاک                   قسم که دل اسیر شد:

                                                                            اسیر عشق تازه ای

                                                                            اسیر یک تبسم قشنگ بی ریای شاد

                                                                            اسیر یک فرشته عزیزتر ز جان ما

 

 

انتظار

آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند                آیا بود که گوشه چشمی بما کنند

دردم نهفته به زطبیبان مدعی                      باشد که از خزانه غیبم دوا کنند

میلاد ولی عصر امام موعود (عج)بر همه شیعیان مبارک باد